DOĞAYA DOKUNAN ELLER

                              


 

FERİDUN ÇELİK ALTINDAĞ BELEDİYESİ ANAOKULU

            2023-2024 eğitim öğretim yılında ‘’DOĞAYA DOKUNAN ELLER‘’ isimli projeyi 5 yaş B Kartaneleri sınıfı ve 5 yaş C Gökkuşağı sınıfı öğrencileri ile birlikte aşağıda belirtilen etkinlik takvimi doğrultusunda uygulamak istiyoruz.

             Gereğini arz ederiz.

 

 

                                                                 Betül DÖNMEZ                              Mehtap ÜŞEKCİOĞLU

                                                           5 yaş B sınıfı Öğretmeni                   5 yaş C sınıfı Öğretmeni

 

 

 

PROJENİN AMACI:

Okul öncesi dönemdeki çocukların doğada daha çok zaman geçirmesi, öğrenmelerin sınıf dışı ortamlarda da yapılması, anne babalarda  açık havanın iyileştirdiği algısının oluşturulması amacıyla uygulanılması düşünülen bir projedir.

Çocuklarda;

-          Özgüven, empati, doğaya ve yaşadığı çevreye saygı gibi duyuşsal becerilerinin,

-          Dikkatini vermesi gerektiği durumlara vermesi ve dikkat sürelerinin uzaması gibi bilişsel  becerilerinin

-          Bedensel koordinasyon ve el-göz koordinasyonu gibi psikomotor becerilerinin,

-          Kendini ifade edebilme, sözcük dağarcığını geliştirme gibi dil gelişimi becerilerinin,

-          Kendi kendine yetebilme, ebeveynden bağımsız hareket edebilme gibi özbakım becerilerinin artırılması

beklenmektedir.

 

PROJENİN HEDEFLERİ:

-          Açık havada yapılan eğitimlerin daha aktif katılımlı olduğuna inanarak çocuklarda tüm gelişim alanlarındaki gelişimin sağlanması için doğadan yararlanmak,

-          Çocuklara yaşadıkları çevreye, doğaya, dünyaya karşı saygı ve duyarlılık kazandırmak,

-          Ebeveynlere açık havada zaman geçirmenin çocukların fiziksel ve ruhsal sağlıklarına iyi geldiği görüşünü benimsetmek,

-          Daha fazla öğrenciyi sınıf dışı temelli eğitime kazandırarak gelecek neslin becerilerini artırmak

 

PROJENİN HEDEF KİTLESİ:

5 yaş B Kartaneleri sınıfı ile 5 yaş C Gökkuşağı sınıfı öğrencileri ve velilerini kapsamaktadır.

 

PROJENİN SÜRESİ:

Kasım 2023 – Mayıs 2024 tarihleri arası planlanmıştır.

 

PROJENİN UYGULAMASI:

Etkinlikler uygulanırken doğadan toplanan doğal materyaller kullanılacaktır. Etkinlikler mevsim şartlarına göre aşağıda belirtilen tarihte uygulanacaktır.

Etkinlik Adı

Uygulanacağı tarih

Sonbahar bahçem

30 Ekim – 3 Kasım 2023

Doğada bulduğum renkler (Aile katılımı)

13 – 17 Kasım 2023 (Ara tatil)

Mandala

27 Kasım – 1 Aralık 20223

Sarkaç

11 – 15 Aralık 2023

Taş boyama

25 – 29 Aralık 2023

Fırça etkinliği

8 – 12 Ocak 2024

Teraryum

11 – 15 Mart 2024

Eko baskı

18 – 22 Mart 2024

Bahçemdeki doğa ve renkler

1 – 5 Nisan 2024

Bitki dokuma tezgahı

29 Nisan – 3 Mayıs 2024

Çiçekli çerçeve

6 -10 Mayıs 2024

 

 

 

-          Sonbahar bahçem

Ailelerden çocuklarıyla birlikte doğa yürüyüşü yapmaları istenir. Doğadan topladıkları sonbahara özgü materyalleri okula göndermeleri istenir. Öğretmen ve öğrenciler materyalleri tanır, inceler. Evden getirilen kavanozun içine çocukları istedikleri materyalleri koyarak kendi sonbahar bahçesini oluşturur.

 

 

-          Doğada bulduğum renkler (Aile katılımı)

Kasım ara tatilinde çocukların velileriyle birlikte doğa yürüyüşüne çıkıp tatil öncesi gönderilen şablona göre renklere uygun materyalleri bulmaları, uygun rengin üstüne yapıştırarak tamamlamaları istenir. Çocukların, hayatımızdaki renklerin doğada bulunan materyallerde bulunduğunu görmeleri amaçlanır.

 

 

-          Mandala

Öğretmen öğrencileriyle birlikte bahçe gezisine çıkar. Bulunan doğal materyaller bir sandıkta toplanır, incelenir, karşılaştırılır, benzer ve farklı özelliklerine göre gruplanır. Mandala (dairesel örüntü) hakkında çocuklar bilgilendirilir. Toplanılan materyaller kullanılarak grup ve bireysel mandala tasarım çalışması yapılır.

 

 

-          Sarkaç

Evde velilerden kurutmalarını istediğimiz portakal, mandalina, limon vb. okula göndermeleri istenir. Kurutma aşamalarını çocukların gözlemleri sağlanır. Meyvelerin taze ve kurutulmuş şekli karşılaştırılır. Kurutulmuş ürünler ve mevsime uygun doğadan materyaller kullanılarak sarkaç hazırlanır. Sarkaç, ağaç dalından sarkıtılan iplere kurutulan materyaller ve doğal materyaller bağlanarak tasarlanacaktır.

 

 

-          Taş boyama

Doğadaki taş ve toprak dengesi hakkında çocuklara bilgi verilir. Bu konudaki eğitici film ve görseller incelenir. Çevre gezisinde toplanan taşlar incelenir, karşılaştırılır. Taşlar boyanıp renklendirilerek özgün çalışmalar/tasarımlar oluşturulur.

 

 

-          Fırça etkinliği

Çocukların aileleriyle okulda öğretmeniyle yaptığı doğa ve bahçe gezisinde kış mevsiminde özelliğini koruyan ağaçlara dikkatleri çekilir. Bu ağaçların özellikleri üzerine konuşulur. Okul bahçesinde bulunan çam ağaçlarının yaprakları toplanır. Bu yapraklar kullanılarak her çocuğun kendi fırçasını oluşturması istenir. Bu fırçalarla sanat etkinliği yapılır.

 

 

-          Teraryum

Çocuklarla canlı cansız kavramı üzerine konuşulur. Canlıların ihtiyaçları üzerine sohbet edilir. Eğitici film ve görseller izlenip incelenir. Bitkilerin büyüme aşamaları sıralanır. Teraryum tanıtılır, teraryum kelimesi öğrenilir. Canlı küçük bitkilerle teraryum oluşturulur.

 

 

-          Eko baskı

Velilerden farklı tür kumaşlar istenir. Çocuklarla kumaşların özellikleri, renkleri ,dokuları incelenir. Doğal materyaller kullanılarak kumaşlarımız renklendirilir. Patiskanın üzerine doğal materyaller( yaprak, çimen, çiçek) sıralanır, patiska katlanır. Üzerine baskı uygulayarak materyallerin renk ve deseni kumaşa çıkarılır.

 

 

 

-          Bahçemdeki doğa ve renkler

Öğretmen ve çocuklar bahçe gezisine çıkar. Bulunan farklı renk ve özellikteki bitkiler incelenir. Önceden hazırlanan şablon üzerine buldukları materyalin özelliğine göre işaretlemeler yapılır.

 

 

 

-          Bitki dokuma tezgahı

Çocuklarla birlikte doğadan toplanan ağaç dalları dokuma tezgahı şeklinde birleştirilir.(Tezgah aile katılımı olarak tasarlanacak) Doğadan toplanan dallar, yapraklar, çiçekler kullanarak tezgah dokunacak.

 

 

 

-          Çiçekli çerçeve

İlkbahar mevsiminin gelmesiyle birlikte doğada meydana gelen değişikliklere dikkat çekilir. Çiçekler ve özellikleri incelenir. Çerçeve şekli ve verilen mukavvanın boşluk kısmı koli bandı ile bantlanır. Çocuklarla çıkılan bahçe gezisinde toplanan ilkbahar çiçekleri ile çerçeve tamamlanır.

 

 

 

 

……\……\2023

OLUR

Ayşegül KALAYCI

Okul Müdürü

                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 


DOĞAYA DOKUNAN ELLERİ PROJEMİZ İLE İLGİLİ RESİMLERİMİZ 

10-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-202410-10-2024



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi